Optische illusies, wij houden ervan, zelfs als ze uitgevoerd worden door een paar doortrapte marketeers die een automerk aan de man willen brengen. Toch gebruiken ze het hier erg goed!
Ook jij trapt erin…
Deze optische illusie van Skoda is erg simpel van opzet en lijkt relatief eenvoudig, maar eigenlijk gebeurt er vrij veel in een korte tijd. Nu twijfel ik of ze er meer auto’s mee verkopen, maar het filmpje is inmiddels miljoenen keren bekeken.

Ook al weet je van tevoren dat er iets gaat gebeuren, toch zijn er dingen die je zult missen en dat is ook niet zo vreemd. Het is een zogenaamde attention test.
‘Attention tests’
Het geweldige voorbeeld van hieronder behoort tot de zogenaamde ‘attention tests’. Het is namelijk heel gebruikelijk om ergens op te focussen en daarbij detail voor overige zaken te verliezen. Er zijn daadwerkelijk ook psychologische oefeningen gemaakt, om te kijken hoeveel ‘ruis’ je waarneemt. Skoda heeft het in ieder geval leuk gebruikt!

Kijk zelf maar…
Nog een leuke!
Hier nog zo’n leuk experiment. Tel het aantal passes dat de witte spelers naar elkaar doen! Let op, het is hier dus wel de bedoeling om het juiste aantal te krijgen!
Wijze les
Wat leren we nu eigenlijk van deze attention tests? Heel simpel: hoe geconcentreerd de aandachtsfocus is op een bepaald punt. Over het algemeen kun je stellen dat het goed is als mensen niet geheel blindstaren op één bepaald aspect, maar meer visuele (of soms ook andere) prikkels meekrijgen!
Meer gadgets? Volg ons!
Wij maken deze artikelen met veel plezier en vinden het dan ook erg tof als je ons volgt! Dat kan al gemakkelijk (en veilig) via onze leuke wekelijkse nieuwsbrief: