Reevo e-bike: letterlijk alles over deze slimme fiets (+prijs)

Geschreven door

Ruud Caris

Laatste update:

0

Publicatie:

·

Laatste update:

·

0

De Reevo e-bike is niet zomaar een fiets en dat wordt meteen duidelijk zodra je de eerste foto ziet. Deze slimme fiets heeft namelijk geen spaken, maar de Reevo is nog veel meer. Daarover alles in dit artikel, inclusief de Reevo bike kopen en de prijzen.

Reevo e-bike

Reevo begon als een innovatief idee en werd werkelijkheid door een ongekend populaire IndieGogo project. Voordat we daar dieper op ingaan, laten we eerst eens kijken wat de Reevo Bik nu precies is.

De Reevo e-bike is een fiets zonder spaken, in het Engels wordt dit Hubless genoemd. Hubless betekent dus zonder spaken en dat is dan ook meteen wat er opvalt op de foto van de Reevo.

De Reevo heeft een uniek, futuristisch design door de open wielen. Daarnaast hebben de makers nog een aantal extra features toegevoegd aan deze opvallende wielen, zoals bijvoorbeeld verlichting die automatisch aan zal gaan zodra het donkerder wordt.

Lees ook: Review Cowboy 4 elektrische fiets

Voordat we verder gaan met alle details, eerst een impressie van hoe dat nu fiets, zo’n Hubless bike.

Geen slot…?

De Reevo bike heeft geen slot en dit lijkt wellicht wat vreemd. Toch hebben ze meerdere veiligheidsmaatregelen ingebouwd om de fiets niet te laten stelen. Of ik er helemaal gerust op zou zijn weet ik niet, maar onderstaand maatregelen zijn genomen.

  • Vingerafdrukscanner – Op de fiets zit een ingebouwde vingerafdrukscanner, die nodig is om überhaupt met de Reevo te kunnen fietsen. Het is mogelijk tot 5 unieke vingerafdrukken op te slaan.
  • GPS tracking – De fiets is uitgerust met een GPS-tracker die gebruik maakt van geofencing. Hiermee is het mogelijk om, zodra hij buiten een bepaald gebied komt, een melding te geven. Door de GPS-tracker wordt deze slimme fiets ook overal gevolgd.
  • Advance sensing – In de fiets zitten bewegingssensoren, die ervoor zorgen dat er een melding wordt verstuurd als hij beweegt. Daarnaast worden de wielen geblokkeerd en is de fiets niet gebruiken.

Lees ook: Fietsendief geeft tips, zo voorkom je dat je fiets gestolen wordt

Reevo e-bike
Via: Reevo/Beno

Fietsen op de Reevo e-bike

Gelukkig kun je ook ‘gewoon’ fietsen op de Reevo e-bike, daar is deze immers voor gemaakt. Dit doe je natuurlijk met trapondersteuning, die automatisch aangepast wordt naarmate je meer druk zet op de pedalen.

Dit is niet uniek voor deze fiets, de Cowboy heeft dit bijvoorbeeld ook. In de praktijk werkt dit bijzonder prettig. Uiteraard hou je alle details bij op je telefoon die je handig op het stuur kunt klikken.

De Reevo heeft een maximale snelheid van 40km/u, maar wordt voor het Europese vasteland volgens de regels teruggezet naar 25km/u. In theorie is de actieradius zo’n 60 km bij normaal gebruik.

Reevo e-bike
Via: Reevo/Beno

Voor het EU-model wordt de fiets voor zien van een 250W motor, die binnen 3 uur helemaal opgeladen wordt. Daarnaast zit er een 48V, 10.5 Ah accu ingebouwd.

Op het US-model zit er ook nog een ‘gashendel’, waardoor je zonder te trappen een soort van elektrische scooter hebt en je jezelf dus niet altijd moe hoeft te maken.

Mocht je je afvragen of je toch bagage kunt meenemen op de fiets zonder bagage-drager? Gelukkig wel. De Reevo e-bike heeft ook hier een mogelijkheid voor. Zoals te zien op onderstaande foto kun je deze speciale tas gebruiken om je spullen in te vervoeren.

Reevo e-bike tas
Via: Reevo

Reevo e-bike kopen

De Reevo e-bike was een groot succes op IndieGogo. Hier werd in totaal ruim 5 miljoen dollar opgehaald in 2020. In 2022 zal de fiets daadwerkelijk op de markt verschijnen, lezen we bij de updates.

Wat moet dat kosten, vraag je je nu misschien af? Op IndieGogo staan er een aantal prijzen voor de ‘airless’ modellen, die voor zo’n € 2400 over de toonbank gaan. Niet eens extreem duur als je dit vergelijkt met de huidige prijzen voor elektrische fietsen.

Meer info over deze unieke fiets, kun je vinden op de site van het moederbedrijf Beno of op de site van Reevo.

Topics:

Mijn eerste e-bike kocht ik in 2012. Daarna veel verschillende e-bikes getest en gereden. Op E-bikefans deel ik toegankelijke info over allerlei e-bikes. Mijn favoriete e-bike type van dit moment: de urban e-bike.

Foutje gezien? Mail mij! Dat zou ik enorm waarderen.

Voor jou geselecteerd

Plaats een reactie

Share to...